Welkom op mijn blog.

Schrijven kriebelt in mijn bloed. Ik doe het dan ook al bijna even lang als lezen.

Op deze blog vind je info over mijn debuutroman "Schotse wolken", die in juni 2013 uitgegeven werd.

Verder schrijf ik om de twee weken een column voor Het Belang van Houthalen-Helchteren, de regionale bijlage van de krant Het Belang van Limburg.

De columns verschijnen vanaf nu ook op mijn blog.

vrijdag 11 november 2016

Column 67: Bekend volk

Beroemdheden kom je in Houthalen-Helchteren niet zo frequent tegen. Ik toch niet. Maar deze maand was een topmaand voor het spotten van beroemdheden. Tijdens het eerste weekend van september was ik in vakantiepark Molenheide, waar we bijna letterlijk actrice Vanya Wellens tegen het lijf liepen, beter bekend als het personage Femke in de soap Thuis. We zijn er in ieder geval 99,9% zeker van dat zij het was, want zowel de looks als de stem klopten. Haar aanspreken hebben we echter niet gedaan, want dat vind ik onbeleefd. Iedereen heeft recht op een rustig weekendje zonder aangeklampt te worden door de een of andere Thuis-kijker.
Maar een klein weekje later kwamen er aangekondigde beroemdheden, en nog wel naar onze eigen straat. Die mochten we dus wel aanspreken. Blijkbaar is Jan Verheyen voor zijn nieuwste film hier in de buurt aan het filmen. Enkele weken geleden al wist één van onze buren te vertellen dat ze bij hen op de oprit zouden komen filmen op vrijdag 9 september. Blijkbaar had de crew Lillo verkend en was hun oprit net de oprit die ze nodig hadden voor de opname van één van de scènes. Enkele dagen voor de opnamedag ontvingen we dan ook een brief in de brievenbus om ons in te lichten over de opnames. De dag zelf was het al vanaf half 7 's ochtends een drukte van belang in onze anders zo rustige straat. De halve straat stond vol met vrachtwagens, bestelwagens en auto's. Er werden volop schermen, statieven, camera's en ander filmmateriaal uitgeladen en één van de auto's kreeg nog een laatste poetsbeurt. En ik heb nog nooit zoveel buren op straat gezien zo vroeg in de ochtend. We waren allemaal even nieuwsgierig om de filmopname van dichtbij mee te maken. Jammer genoeg moest ik net voor de opnames naar het werk vertrekken, dus beroemdheden heb ik zelf niet gespot. De kinderen en mijn man (die vrijaf had) hadden meer geluk, want nog voor de school startte, waren de acteurs én regisseur Jan Verheyen al gearriveerd. Toen ik 's avonds thuiskwam, kwam mijn dochter apetrots vertellen dat ze naast Jan Verheyen had gestaan. Al had ze geen flauw idee wie die man wel was. En mijn man wist een selfie met Werner De Smedt te versieren. En ik zat jaloers te wezen op mijn werk aan de andere kant van Limburg.

De scène zelf was blijkbaar snel ingeblikt, het zou maar om enkele luttele seconden in de film gaan. Ik hou niet zo van thrillers, maar deze ga ik toch wel eens bekijken. Al was het maar om te zien welke scène ze precies ingeblikt hebben in onze straat, op de oprit van de buren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten