Welkom op mijn blog.

Schrijven kriebelt in mijn bloed. Ik doe het dan ook al bijna even lang als lezen.

Op deze blog vind je info over mijn debuutroman "Schotse wolken", die in juni 2013 uitgegeven werd.

Verder schrijf ik om de twee weken een column voor Het Belang van Houthalen-Helchteren, de regionale bijlage van de krant Het Belang van Limburg.

De columns verschijnen vanaf nu ook op mijn blog.

vrijdag 25 augustus 2017

Entertainment à volonté

Wie afgelopen weekend niet wist wat doen, kon in Houthalen-Helchteren zeker terecht. Want onze gemeente was dit weekend een evenementenplein op zichzelf.
Op vrijdag begon het al met het driedaagse dancefestival Extrema Outdoor aan De Plas. Een line-up van een hele reeks dj’s en andere dancemuziekproduceerders maakte zijn opwachting in de buurt van het anders zo rustige Kelchterhoef. Al wie zijn gehoororgaan wilde prikkelen en de benen, armen en andere lichaamsdelen wilde losgooien, zakte vorig weekend van heinde en verre af naar onze gemeente. Hoewel het festivalterrein op fietsafstand van ons huis ligt, moet ik zeggen dat ik hiervoor toch pas. Ieder zijn smaak, maar het monotone gedreun van elektronische muziek is niet meteen aan mij besteed. Ik hou meer van loeiende gitaren en kletterende drums. Maar goed: smaken verschillen en maar goed ook. In Kelchterhoef mochten ze in ieder geval een massa volk ontvangen op een uitverkocht XO.
Andere spieren konden geprikkeld en/of losgegooid worden op zaterdag tijdens de Pinkstertrofee in Helchteren. Enkele weken na de Trofee Maarten Wynants was er opnieuw koers in Helchteren. Op deze koers mogen niet alleen de profrenners of de elite laten zien wat ze waard zijn, maar is er ook steeds een inwonerskoers, waarbij plaatselijke helden kunnen tonen hoeveel power ze in hun benen hebben (of niet). Altijd wel een leuke koers om naar te kijken, die Pinkstertrofee, maar aangezien wij dit jaar op een bruiloft in het zuidoosten van onze provincie zaten, moest ik ook voor dit evenement verstek laten gaan.

Zoals al jaren en jaren het geval is, is het pinksterweekend ook een kermisweekend in onze provincie. Met een kermis in Houthalen-Oost en in Helchteren was er aan paardenmolens, viskramen, schietbarakken en dergelijke meer geen gebrek. In Houthalen-Oost was ik de week ervoor niet gepasseerd, dus die kermis had ik voor de kinderen nog verborgen kunnen houden, maar die van Helchteren, daar was geen ontkomen aan. Zodra ze de (nog dichte) kermiswagens in Helchteren bespeurd hadden, werden er wilde plannen gesmeed voor een uitgebreid kermisbezoek in het weekend. Zondagavond stonden ze te popelen. We besloten dan maar het noodzakelijke aan het aangename te koppelen en planden een kermisfrietje als avondmaal. Hoewel de rij aan onze gebruikelijke frituur veel langer was dan die aan de kermisfrituur, kozen we toch voor het aanschuiven. Een frietje op het terras van de frituur, met uitzicht op de kermis en een extra vrije dag in het vooruitzicht: wat is er meer nodig om een heerlijk vakantiegevoel te krijgen? 

Verschenen in Het Belang van Limburg / Houthalen-Helchteren op 11 juni 2017.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten